onsdag 4 juni 2014

Det finns broms på barnvagnar

Precis som på bilar är det bra att använda broms när barnvagnar står stilla för att de inte ska komma i rullning. Fast med barnvagnar så räcker det också att man håller i den. Varför ägaren till barnvagnen på tunnelbanestationen i Alvik inte gjorde det tidigare i dag framgår förstås inte i nyheterna.

Det var en olycka att den vagnen åkte ned på spåret med en liten flicka i den just när det kom ett tåg dessutom. Olyckan poängteras i rapporterna. Inga misstankar om brott. Den som hade barnvagnen hade tydligen ett annat barn med sig. Som förälder måste man hålla uppsikt över alla sina barn. Håll i era barnvagnar! Ha dem gärna bakom er när ni till exempel ska gå över ett övergångsställe.

Att jag själv gick så räddade en av mina söner från att råka ut för en olycka när han var liten. En förare körde mot rött ljus i hög fart och jag hade börjat gå ned från trottoaren och ut på övergångsstället. Barnvagnen drog jag bakom mig. Annars hade den träffats av bilen. 

Ta hand om era små! Flickan i Alvik hade tur och fick tydligen bara skrubbsår. Tunnelbanevagnen hann stanna och mamman (?) fick hjälp att få upp vagnen och barnet på perrongen igen. Polisen tackade ödet! Jo det kan man väl göra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar