måndag 21 april 2014

Schyman vill berika sig

Tro inte annat. Gudrun Schyman är pensionär sedan förra året och skattebetalarna behöver inte längre hålla henne lika mycket under armarna. Tidigare har hon fått ersättning för att hon har suttit i riksdagen i 18 år. När hon lämnade vänsterpartiet och blev vilde (hon fick avgå som vänsterledare för att hon skattefuskade) så fick hon ändå betalt till år 2006. Hon har haft inkomstgaranti på 460 800 det första året hon inte satt i riksdagen, därefter 380 160 i fem år. Tillsammans har hon fått 2 741 000 kronor av skattebetalarna fram till pensionen. 

Från 65 års ålder (förra året) har hon en pension från riksdagen på 202 500 kronor per år. Ingenting mot vad hon har tjänat tidigare. Hon vill naturligtvis ha kvar sin gård Klockaregården i Gladsax på Österlen och sin hyresrätt i Malmö det kostar att betala detta. Rösta gärna på henne, men var medveten om att hon absolut inte står för något av det hon talar om. Hon är bara rent egoistiskt intresserad av att ha det bra själv och försöker passa in sin pusselbit så gott det går.

Vad ska hon göra annat än åka runt och prata i människors vardagsrum? För så fort hon eldar upp pengar eller något annat spektakulärt offentligt blir hon ju nedgjord. Nu behöver hon prata med människor, som inte känner till henne. Hon tar väljare från vänsterpartiet sägs det. Och hon kommer ändå inte in i riksdagen. Nej, säkert inte, men en splittrad vänster är bra tycker jag. Rösta på Schyman!

11 kommentarer:

  1. Gudrun visar alla tecken på att vara psykopat. Fi gjorde ett stort misstag som lät henne ta över partiet. Dom hade kunnat bli ett seriöst parti,men tyvärr inte med Gudrun i spetsen.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jaså du är psykiater så du kan ställa diagnos. Nä, du har missuppfattat. Rösta på henne! Ha en trevlig vårdag denna annandag annars.

      Radera
    2. Jag har jobbat med psykopater i 30 år inom psykiatrin och känner igen mycket av hennes beteende.Mer säger jag inte.

      Radera
  2. Gudrum Schyman är den enda riktiga politikern med översvallande karisma och sjutusan jävlar. Jag träffade på henne när hon var V-ledare och hon framträdde för företagare i Malmö. SEB arrangerade. Hon lyckades med tricket att säga saker och att svara på frågor så att jag är säker på att hon skaffade ett antal väljare där och då. Sina vanliga 12%.
    Det jag lade märke till då och lagt märke till senare är att hon säger exakt det som behövs för att övertyga de för tillfället närvarande åhörarna. Skickligt och mycket förrädiskt eftersom jag inte sympatiserar alls egentligen.
    Men den röst som går från V till F! är välkommen. Jag är inte ens säker på om det vore bra eller dåligt om hon kom in i RD på de premisserna. Kanske det äntligen blir läge då att dra en skarp gräns mellan radikalfeminister och övriga.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo hon är bra på marknadsföring utom ibland när hon trillar igenom, som när hon kissade inne på bion. Eller när hon skällde ut mig för att jag inte ville bo i "hennes" bostadsrättsförening. Mycket märkligt. Men det var väl alkoholen. Personligen tycker jag det är självklart att vi och männen behöver umgås och dela jobbet med barn och annat. Det går inte att göra ett parti för halva befolkningen. När hon skulle vara krönikör så plagierade hon texten. Stal den från nätet:
      http://www.kristianstadsbladet.se/kristianstad/article1161619/Schymans-text-ett-plagiat.html

      Radera
  3. För övrigt så gillar jag inte att feminix länkar hit hela tiden. Men tyvärr funkar inte papperskorgen. Sluta länka hit! Tack!

    SvaraRadera
  4. Jag ser att du vid upprepade tillfällen ber feminix att ta bort dig från sin blogglista och jag hoppas att du inte tar illa upp om jag frågar varför?

    Jag står själv på hennes länklista och har noterat att hon är sverigedemokrat, vilket jag upplever som hennes fria val, själv ser jag politiken från ett annat håll men är intresserad av att lära mig mer om hur och varför andra tänker annorlunda. Jag är också medveten om att många andra sverigedemokrater läser min blogg men har aldrig upplevt det som något negativt.

    Dessutom så länkar jag själv till Nima Gholam Ali Pour som är sverigedemokrat och även till dig .. som jag uppskattar mycket.

    Det gör att jag känner mig lite osäker .. vill du att jag också ska ta bort länken till dig??

    Eller är det av något annat skäl än politisk hemhörighet som gör att du vill ta offentligt avstånd från feminix?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du missuppfattar. Titta här nedan, där är länken. Att du och andra (drygt 70-tal) är mina följare som ser när jag skriver är helt okej. De har anmält sig till detta precis som jag också har gjort till andra bloggar. Men länkfunktionen som finns här nedan skulle jag ta bort om det gick. Jag uppfattar detta inte som intresse utan trakasserier.

      Radera
  5. Nu försvann länken! Skönt! Sätt inte dit igen tack!

    SvaraRadera
  6. Ja här var jag i sanning ute på fel väg .. lyckligtvis. Men om den som inte vågar fråga får aldrig något svar, eller hur? Själv har jag inte funktionen "länkar till det här inlägget", men när jag väl såg feminix länk så öppnade jag den och hamnade i något som liknade "Nytt inlägg" på min blogg .. eftersom det gick, så provade jag att ta bort texten också vilket var fullt möjligt. Märkligt??

    Men det måste vara en inställningsgrej?

    Länken gick dessutom till en gammal Expressenledare av Anna Dahlberg. Så nu har jag hakat fast mig vid hur i helsike det hela fungerar .. och varför?? Ibland blir jag så trött på mig själv när jag inte bara kan strunta i sådant som egentligen inte angår mig.

    Men jag är verkligen jätteglad över att jag var ute på fel vägar .. :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det funkar inte att ta bort på min blogg. Det finns en papperskorg, men den är ur funktion. För att jag ska kunna ta bort denna länk bort från min egen blogg så måste jag ta bort cacheminnet och cockies. Varje gång. Dåligt av Blogger naturligtvis. Och det hjälper inte att be denne snällt. Har gjort det för flera år sedan och då blev vederbörande mycket upprörd. Trist!

      Radera