fredag 20 december 2013

Progamledare David Fjäll om SVT

Sportkommentatorn David Fjäll om sin roll som programledare på SVT. Han ska kommentera VM-fotboll från Brasilien nästa år. Han kom från FAN TV år 2007 till statliga SVT:

- Rollerna skiljer sig åt något djävvulskt. På FAN TV går det ut på att vara subjektiv och hetsa annars fick jag skit. På SVT ska du absolut inte tycka. Mats Nyström och Kjell Andersson var på mig mycket i början ifall jag tyckte i någon fråga. På SVT kan jag inte vara lika nördig som på FAN TV eftersom det är en mycket bredare publik.

Det säger i ett nötskal allt om våra kära statliga television. Där går det ut på att lugna folket (läs fansen i klubbarna), att dämpa stämningarna genom att låta folket njuta av bröd och skådespel. Inget kontroversiellt får gå fram genom rutan. Så här långt har jag inte sagt ett ord om hur David Fjäll ser ut, men han har absolut rätt att säga sanningen om sitt jobb. Här är han på bild.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar