torsdag 25 april 2013

Könsneutralt omklädningsrum

UPPDATERAT
Jag trodde inte det var sant eller att första april hade förlängts, men dock så verkar det vara på allvar att Södra Latin har ett omklädningsrum för de som inte känner sig bekväma med flickor eller pojkar. Så vilket kön har de då? Ett neutralt tydligen.

Vad är nu detta? Så flickor eller pojkar säger sig ha ett neutralt kön? Personer kan klä om i detta tredje omklädningsrum tillsammans med andra personer då antar jag. Men varför har de inte något kön? Är de födda så? Ursäkta mig men jag blir väldigt nyfiken.

Allt beroende av att Södra Latin vill ligga längst fram i genusfrågor och gillar ordet hen extra mycket. Är det många hermafroditer då som går i skolan? Eller vad handlar det här om? Jag begriper verkligen inte. Kan någon förklara?

Jaha nu var det någon snäll som berättade att det är ett låsbart utrymme (skrubb?) som eleverna får byta om i en och en. Då förstår jag. Det är till för blyga som inte vill visa sig. Det förstår jag bättre. Sådana som inte är så sociala eller kanske är mobbade av andra i duschen eller så? Finns det dusch? Hoppas det för annars måste de ju duscha med de andra ändå. De som har kön.

Den som går in där (i skrubben?) måste känna sig ganska utpekad trots allt väl? Eller vara beredd att träda fram helt avklädd som den trots allt blir. Helt och hållet. Inpå själen. Själv var jag blyg som liten, men det var helt naturligt att vara naken i omklädningssammanhang. Kändes tryggt.
25.4.2013
Jo tydligen fanns det dusch i omklädningsrummet bredvid toan. Här kan ni se bild plus rösta om det behövs fler sådana omklädningsrum. De flesta tycker inte det. Perfekt för alla som vill slippa nästa lektion. Tar en evig tid eftersom bara en i taget får använda utrymmet.

PS. Blondinbella läste uppenbarligen min blogg eftersom hon eller någon annan har hämtat aprilskämtet och nyfikenheten till sin egen blogg. Det är okej att ta andras tankar och göra om dem till sina egna. Varsågod! Fast det är alltid kul med cred. Skulle inte ha upptäckt det heller (läser inte hennes blogg) om inte Aftonbladet tyckte att hon röt till mot de stackarna på Södra Latin. Nu vet ni att det egentligen var jag. DS.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar