måndag 1 april 2013

Kim Anderzon sjuk

Kanske en uppmaning från kroppen att ta det lite lugnare. Hon har hållit igång i alla år ända sedan hon var tonåring. En 70-åring ska väl inte jobba lika hårt? Hon är dock varm i hjärtat över all omtanke hon har fått.

Cancer i ryggen låter inte något vidare men ändå var hon ute och promenerade någon timme per dag för cirkulationens skull. Hon har just fått beskedet och ska röntgas och bestämma behandling. Min exman dog alldeles nyss 70 år gammal. Så man får vara rädd om sig i den åldern.

Jag minns Kim Anderzon från någon intervju för evigheter sedan när redaktionen var delad mellan de som tyckte att hon var okej att intervjua och de som fasade för hon var för mycket med sin energi. Jag tyckte att det var lättare att lyssna till henne än Susanne Osten som på egen hand tog över en intervju jag gjorde en gång. Inte heller så ung längre, nästa år fyller hon 70.

Jo vi ska alla den vägen vandra med sjukdomar och död. Det känns trösterikt tycker jag att det finns ett slut. Vore inte kul att leva i flera hundra år.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar