onsdag 5 december 2012

Ja det där vädret

UPPDATERAT
Dörren ut går inte att öppna i dag. Ja, ja det där vädret. Herregud. Det går inga bussar och ingen av oss kommer ut från huset i dag. Men det är varmt och skönt, för snön bildar drivor mot huset och isolerar. Bara några minusgrader.

Väckarklockan fungerade inte (den stod på sex) för det har varit strömavbrott, men det gör ju ingenting. Bara att ta det lugnt och vänta ut vädret. Förr i tiden förstod de sig på det. Vi får väl ringa efter någon bandvagn så småningom. Nä jag skojar bara. Det kommer att sluta tills i morgon. Tror jag.

Sedan är det bara att skotta. Min moster i Västerås berättade att hon hade bott tills hon var 86 i eget hus ett par mil ut på landet, men sedan hade de dragit in bussen som gick en gång i veckan. Då blev det lite svårt med att få tag i mat och sådant. Man behöver bil på landet.

Ja, ja ifall vi inte ska flytta till något varmare land så får vi säkert stå ut med detta klimat. Det är ingen skillnad alls mot när jag var liten. För hundra år sedan ungefär.

Här är kameran vid Mölnviksrondellen, någon mil bort. Igensnöad. Gäller inte längre eftersom den uppdaterar. Nu vid 21-tiden på kvällen är sikten fri och drivorna höga.
6.12.2012
Har varit till Mölnvik och handlat och det gick bra ända tills jag skulle tillbaka. Så illa plogat utanför affärerna att jag körde fast. För mycket snö och så is under det. Kom inte loss fast jag har dubbdäck. Fick hjälp av en snäll man och hans fru som puttade på bilen så jag kom loss. Ploga och sanda om ni vill ha fler besök! När jag kom hem skottade jag fram långa stegen och klev upp mot taket och fick ned snön från parabolen så nu kan jag till och med se på TV. Livet leker!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar