lördag 12 maj 2012

Facebook vill ta betalt

De vill prova att ta betalt för att vissa inlägg ska synas mer än andra. Ja facebook är en enda röra tycker jag och ganska oanvändbart.

Det är rätt värdelöst med denna sajt och själv är jag bara med där av gammal vana. Och för att släktingarna finns där. Men dom finns ju även i verkliga livet, på mejl och telefon också.

Yttrandefriheten gör att betalningar för att skriva på nätet är kontroversiellt. Facebook används ju till diverse upprop och uppror. Betala? Nä.

Ta till exempel den här facebook-användaren Annina Karlsson. Hon är mamma till 15-åriga Donia Hassan, som dog i socialtjänstens fosterhem. Visst ska hon kunna skriva sin minnesruna över sin dotter utan att det ska betalas för detta.

Den här inbjudan fick jag. Den vidarebefordras.


Föreningen Socialens Barn har bjudit in dig till "Barnens rätt till bägge föräldrar"
Barnens rätt till bägge föräldrar
Imorgon den 13 maj klockan 12:00
Plats: Sergels Torg

1 kommentar:

  1. Tror inte att grundtanken från början var att ta betalt av sina användare.
    Jag har raderat mitt konto hos denna sajt eftersom jag anser att det inte är en intressant sida

    SvaraRadera