onsdag 18 april 2012

TV-licensen försvinner 2014

Det ska föreslås nu och utarbetas för att vara klart till 2014. Vår statliga medier ska istället betalas över skattsedeln. Det vore en välsignelse.

Måste vara ett hemskt jobb att sitta och jaga licensbetalare över hela landet. De har jagat min sambo genom att ringa mig, som är en ordentlig licensbetalare. Jag menar är man sambo så har väl han också rätt att se på min TV.

Det kommer att försvinna jobb i Kiruna, men gruvan går ju för fullt, bara att nyanställa de som jobbar på Radiotjänst.

TV och radio skyller alltid på att de inte måste ta hänsyn till om ett program är lönsamt, men de härmar ju reklamkanalerna allt vad de orkar redan nu. Skatt som betalning kommer inte att göra någon skillnad. Det är bara bluff.

TV-avgiften i framtiden ska betalas på samma sätt som begravningsavgiften, dvs av alla som är folkbokförda i Sverige. Så blir det äntligen rättvisa.

4 kommentarer:

  1. Håller med! Äntligen rättvisa!
    Nu är det många som inte betalar. Nu är det så att om man tittar på SVTplay så behöver man inte betala men om man har tv-kort i datorn måste man betala licensen.

    SvaraRadera
  2. äntligen
    dagen är räddad:))

    SvaraRadera
  3. Skitbra! Nu slipper vi den löjliga reklamen om "att du har väl betalat din tv-avgift"! Vad kostar inte sånt? Så himla dålig reklam dessutom.

    SvaraRadera
  4. Får man ge sin enkla åsikt här?
    Begravningsavgiften tas ut på skattsedeln och det känns ju bra och riktigt, eftersom alla dör och alla skall begravas.
    Men enligt det nya förslaget att ta ut en tv avgift av alla som fyllt 18 år, är ju inte lika rättvist som att ta ut begravningsavgiften. Jag som inte äger en tv mottagare och som hellre vore död, än jag skulle ta del av allt detta sjuka som presenteras i den glasskärm som slavbinder så många människor. Hur skall jag kunna tycka att det är rättvist att betala en tv avgift? Jag som inte låter någon sjuk gärna binda mig till dennes sjukdom, var finns jag i detta nya förslag?
    Ville bara väcka tanken, även vi som förstår bättre än att låta oss slavbindas genom att göra som alla andra gör, vill ju ha rättvisa.
    Tack för ordet.
    IK

    SvaraRadera