onsdag 28 september 2011

Aftonbladets slask lönar sig

På nätet har Aftonbladet flest unika läsare per vecka omkring 5,6 miljoner nu i höst, uppmätt vecka 37. Det är KIA-indexet som säger det. Annonsörerna vill veta var de ska satsa sina pengar.

Expressen ligger långt under med 2,6 miljoner läsare och DN långt därefter på 1,4 miljoner. Svenskan ligger på drygt en miljon unika läsare.

Någonstans på tredje sidan hittar vi Newsmill och Svensk Damtidning på platserna bredvid varandra: kring 75 000 läsare i veckan. Ja känslan för Newsmill är att den har blivit väldigt ointressant som debattforum sedan toppen i våras med 90 000 läsare. Svensk Damtidnings läsare är nästan enbart kvinnor över 40 år. De kanske vill hålla en papperstidning i händerna.

Som en jämförelse: Veckorevyn ligger på 125 000 unika läsare. Och Amelia på drygt 85 000.

Här kan ni kolla siffrorna själva.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar