torsdag 7 juli 2011

Tore Martini är gravsatt


UPPDATERAT
Här ser ni vad vi i närmaste familjen och släkten ägnade oss åt i går. Det var att sänka ned Tores aska i jorden och lägga jord och en sten över detta i en askgrav på Skogskyrkogården.

Det är ett slags grav, som är ett mellanting mellan en vanlig grav och minneslund. Mer personligt än att låta någon vila i kyrkogårdens minneslund, som är oändligt stor och mycket anonym.

Tore fick ett långt liv och somnade in i december förra året. Men det har dröjt tills nu innan han kom i jorden eftersom vintern var hiskeligt kall och snörik och platserna i askgravarna var slut.

Men nu har vi ordnat det. Vi satte också upp ett kors på min mammas grav: Harriet Rudberg. Vi orkade inte det då 1968 när hon dog, men nu när hon har varit död i snart 43 år så har hon äntligen fått ett sådant på sin grav.

Det blev mycket vackert med ett mörkbrunt kors och en liten gulrosa ros framför detta. De båda vilar på samma kyrkogård, men långt ifrån varandra. Det är nog rätt, för jag har nyss läst skilsmässopappren mellan dem, som Tore hade sparat och det var ingen rolig läsning.
12.6.2015
I dag har vi gravsatt någon som jag aldrig trodde jag skulle få gravsätta: min sambo Olle. Det kan ni läsa om på facebook om ni är vänner till mig. Jag tog en bild på Tores askgrav också:

29.9.2015
I dag såg Tores grav ut så här: 

Jag var också förbi min mammas grav. Den såg ut så här: 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar