tisdag 24 november 2009

Ta det piano Kjell-Olof Feldt



Det är rubriken på min senaste artikel på Newsmill, som handlar om partipolitiken apropå att sverigedemokraterna hotar att komma in i riksdagen.

Kjell-Olof Feldt skrev en debattartikel i Expressen med de valtaktiska överväganden, som måste göras för att hålla sverigedemokraterna borta från vår riksdag. Han förutser att det kan hända märkliga saker ifall sd blir vågmästare och vill att blockpolitiken ska luckras upp.

I min artikel går jag igenom vad som har hänt den senaste tiden och också tillbaka till min förort Björkhagen i Stockholm, där jag är uppvuxen. Vi fostrades att bli socialdemokrater. Vi var framtidshoppet för det partiet den gången.

Själv har jag röstat mest med socialdemokraterna i mitt liv, men bytte sida definitivt år 2006 när partiet hade misslyckats så kapitalt med sin politik.

Jag och min familj har blivit fråntagna flera hundratusen kronor eller närmare en halv miljon kronor till följd av deras beslut. Dessutom så blir min pension livslångt lägre på grund av, att de tog ifrån mig mer och mer pengar, innan de till slut förlorade valet. Vår ekonomi blev bättre med borgarna. Och jag fick till och med tillbaka på skatten i år. Det fick jag aldrig när sossarna styrde.

Allt det där, som hände på 90-talet, har vi inte gjort upp med. Och det gynnar sådana partier som sd, självklart. Läs gärna min artikel och kommentera, för hitills är det bara sd:are som har gjort det, tror jag. De står på barrikaderna nu.

Själv vet jag inte vilket borgerligt parti jag ska rösta på, men att det blir borgarna är självklart. Aldrig mer socialdemokraterna.

PS. Hela den där processen har jag beskrivit i min utgivna dagbok Ett Sekel av Tystnad. Hur vi som familj genomlider åren 2003-2005. Och hur jag skriver till hela socialförsäkringsutskottet och förklarar för dem vad de har gjort. För det vet de inte. De förstår inte vad för slags konsekvenser deras beslut får. Inte hur vanliga människor drabbas. DS.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar